(ARA) – med flere og flere smÃ¥ virksomheder og dot.COM’er gÃ¥r konkurs disse dage, virksomheder udvikler nye strategier til at blive i spillet og opnÃ¥ en fortjeneste pÃ¥ samme tid. Mere end nogensinde, lægges ikke tilstrækkelig vægt pÃ¥ styring af omkostninger.

“Stigende salg er overvurderet. Det gamle mundheld at volumen kur alle dÃ¥rligdomme er forældede og mugne,”forklarer Patrick Bruce, senior business analyst for The Bankcard butik. “Jeg blev bragt under vejledning af uafhængige restaurant ejere, hvorved netto bundlinje overskud var alt der betød noget i slutningen af natten. Det var først, da jeg begyndte at arbejde for McDonalds i 1970 ‘ erne at jeg blev gjort opmærksom pÃ¥ behovet for at øge salget hvert eneste Ã¥r. PÃ¥ McDonald’s, marketing var konge, og den mÃ¥de du besluttet om at markedsføring arbejdede var at sammenligne Ã¥r-til-dato salg.”

Når salget er det primære fokus, netto bundlinjen bliver en sekundær sag, og der kan blive meget farligt. Bruce forklarer, at når der er fokus på salg, kan personalet blive selvtilfredse og betydningen af den lille ting, der berøve en virksomhed af sine nettooverskud daglige kan blive tabt.

Nogle virksomhedsejere forstÃ¥r i dag ikke hvor mange penge de forlader pÃ¥ bordet hver dag fordi de ikke har taget sig tid til at sætte “overskud manometre” i deres forretning. Overskud manometre er vigtige, fordi de kan fortælle dig pÃ¥ et givet tidspunkt, hvis virksomheden kører den mÃ¥de du udformet.

“Det altid undrer mig,” sagde Bruce, “nÃ¥r jeg besøger en klient og de har disse smukke biler med high-tech mÃ¥lere, olie mÃ¥lere, digitale radioer og meget mere. Endnu, nÃ¥r jeg spørger dem hvad mÃ¥lere, de bruger i deres forretning de uundgÃ¥eligt besvare «mÃ¥nedlige finansielle oversigter. «» Kan du forestille dig, hvis du kun kiggede pÃ¥ mÃ¥lerne pÃ¥ din bil en gang om mÃ¥neden? Men de fleste virksomhedsejere tilbringe mere tid at bekymre sig om deres gas kilometertal end produktiviteten i deres medarbejdere!”

Ã…rsregnskabet er efter kendsgerning og kræver en vis grad af regnskabsmæssig erfaring og viden om momskoder til fuldt ud at forstÃ¥ deres funktion. Ganske ofte, forventer virksomhedsejere deres revisorer til at vise dem, hvordan man kan reducere omkostningerne og øge nettooverskud. “De ikke er uddannet til at gøre det,” siger Bruce. “De er uddannet til at hÃ¥ndtere i historisk information, ikke fremskrivninger. Selv om de kan helt sikkert hjælpe i bygning nettooverskud, er de pÃ¥ ingen mÃ¥de svar til at kontrollere omkostninger.” Det er business ejers ansvar at installere ordentlig cost kontrol mÃ¥lere, og etablere en forudbestemt nettooverskud gauge.

Men adspurgt en klient om overskud manometre han bruger pÃ¥ daglig basis, standard svaret er normalt “thats hvorfor jeg har en revisor.”

“Generelt,” sagde Bruce, “de bliver interesseret i overskud manometre efter de lære hvor mange penge de efterladt pÃ¥ bordet i de foregÃ¥ende seks mÃ¥neder. Selvfølgelig, de normalt hurtigt indse, at det ikke er revisors job at installere omkostninger kontrol mÃ¥lere.”

Her er et simpelt værktøj til at se, hvor godt du og din revisor kontrollerer netto bundlinje overskud:

Samle dine seks sidste Ã¥rsregnskab og se om der er en “procentdel af samlet salg” kolonne, eller hvis dine tal er simpelthen vises som dollars.

Hvis der er en procentdel af et samlet salg kolonne, Fjern (eller skjule) kolonnen dollars og blot viser procenterne. Hvis der ikke er, blot opdele elementerne udgift dollar beløb pÃ¥ din resultatopgørelsen af det samlede salg. Dette vil give dig “procentdelen af det samlede salg” for hver vare, udgift.

Ved at gøre dette, opretter du den første instrument for at “mÃ¥le” konsistens af din operation. For eksempel, nÃ¥r du konverterer din dollars til procenter hver mÃ¥ned samlet salg er altid er lig med 100 procent, sÃ¥ hvis lejen er $2.000 pr mÃ¥ned og samlede salg af denne mÃ¥ned er $20.000, lejen 10 procent nÃ¥r vist som en “procentdel af bruttosalget.”

Efter at gøre det for hver vare, udgift, kan du sammenligne dine udgifter som en “procentdel af mÃ¥nedlige salg” hver mÃ¥ned.

Bruce stater, at formÃ¥let bag sÃ¥dan en øvelse er at sammenligne de legendariske æbler til æbler. “Jeg ikke ved, hvor mange gange i de sidste 15 Ã¥r, som jeg har hørt fra mine klienter, ‘grunden til min labor omkostninger gÃ¥r op er fordi mit salg steg,'” sagde han. I virkeligheden reduceres omkostningerne til arbejdskraft som salg stigning.

Selvom Bruce let indrømmer at sin tænkning kan være lidt idealistisk, fastholder han, at ejerne, der fokuserer på procentsatserne, der i stedet for dollars kan forvalte deres virksomheder mere effektivt.

Men han har fundet i Ã¥r at de fleste smÃ¥ business folk antager blot, at hvis deres salg øge deres arbejdskraft skal øge sÃ¥vel. “Ingen mÃ¥de,” siger Bruce. “Dollars kan øge, sikker, men arbejdskraft, som en procentdel af salget, bør gÃ¥.” NÃ¥r bÃ¥de salg og arbejdskraft øger, er dette en klar indikation af en mangel pÃ¥ produktivitet, normalt som følge af en mangel pÃ¥ uddannelse. Et problem let fast. “Produktivitet problemer er lettest at løse,” betroede Bruce. “Som en uafhængig ejer du kan have en indflydelse pÃ¥ folk lige væk–ved at ændre den mÃ¥de, du handler du kan ændre deres følelsesmæssige engagement du og din virksomhed.”

Naturligvis, kan at opnÃ¥ de rigtige medarbejdere være et problem, hvis du ikke arbejder hÃ¥rdt pÃ¥ det! “Ofte, folks produktivitet er blot et tilfælde af manglende uddannelse af ejeren og hvordan han ønsker tingene gjort,” siger Bruce. Han fortæller følgende historie om en ejer, der betalt dyrt for at ikke uddanne sine ansatte korrekt.

Denne særlige restaurant var kendt for deres hjemmelavede limonade, lavet med rigtige citroner. Selvom der var ingen grund til at tilføje yderligere citroner, ønskede ejeren hvert glas saftevand, over 400 briller om dagen, at have en citron skive som en arrest. NÃ¥r Bruce udført sin Forretningsanalyse fandt han, at i stedet for 16 skiver pr. citron som ejeren gjorde, serverne kun udskæring 4! Bogstaveligt talt firedobling citron omkostninger–som en arrest!

Bruce føler stærkt, at det giver absolut ingen mening at øge salget uden første regne ud, hvad det optimale overskud en virksomhed kan gøre på virksomheden.

Derudover for mange virksomheder ikke klar over de involverede i stigende salg omkostninger. “Jeg husker nÃ¥r jeg endelig sikret min første professionelle marketing job med en af McDonalds regionale reklamebureauer, den samlede fokus var at komme med mÃ¥der at øge trafikken til de lokale restauranter,” sagde Bruce.

Det var pÃ¥ dette tidspunkt, at en ung marketing repræsentant hørte Ray Kroc, grundlæggeren af Mcdonald’s, McDonalds blev en penny virksomhed, og hvis du set skillinger, nettooverskud ville øge. Den mÃ¥de han forklarede det til os var at én procent af $1,00 er 1 cent, og hvis du kan spare bare én cent mere fra hver dollar, som du tager i, du kunne tjene en ekstra $10.000 pÃ¥ en gennemsnitlig store volumen af en million dollars “husker Bruce. Men hvis du skal bruge to cents for at øge salget én procent, du mister penge.

Bruce pegede pÃ¥ en forfremmelse tidligt i sin karriere at illustrere sin pointe. “I Ã¥ret Pittsburgh Steelers vandt deres anden Super Bowl, vores agentur kom op med idéen om at give væk nogle samlere af Mcdonald’s / Steelers briller med Steelers-spillerne. Kampagnen var en stor succes og solgte gennem taget,”sagde han. “Problemet var at glassene bryde, og i vejen for handlingen, og arbejdskraft til at indlæse og losse glassene fik sÃ¥ meget ud af kontrol, at selskabet faktisk steg salget af 19 procent og nedsat overskud af 103 procent!”

“Vi ikke kan adskille os fra profit aspekt af denne forretning,” fortsætter Bruce. “Vi skal fokusere pÃ¥ at fÃ¥ sÃ¥ meget fortjeneste som muligt fra hver en dollar, taget virksomheden.”

NÃ¥r overvejer virksomhedens fremtidige strategier indbefatter omkostninger kontrol, Bruce spørger, “Jeg spekulerer pÃ¥, hvis ejere indse, at grunden til de startede deres egen forretning i første omgang var at være i kontrol over det og ikke har deres virksomheder kontrollerer dem.”

Nettooverskud strategier starter med ‘forudbestemte’ netto fortjeneste baseret pÃ¥ en livsstil en person ønsker. Hvis du føler at bruger al din tid i din virksomhed er en god livsstil for dig og din familie, derefter anbefaler Bruce du holde kursen. Men hvis du vil øge din nettofortjeneste og derefter øge salget–nÃ¥r du har etableret en optimal profit–mÃ¥ske bør du overveje at installere koste kontrol mÃ¥lere i din virksomhed.